FRI FRAKT PÅ ORDRE OVER 750,-
Missing alt

kjøpsinformasjon

Angrerett, retur og bytte

Du kan enkelt returnere og bytte varer hos oss. Bruk returskjema og returetikett som kom med bestillingen din.

*Utvidet retur- og bytterett til 11. januar for varer kjøpt i butikk og på loplabbet.no i perioden 1. november og 24. desember.

Retur

VARER KJØPT I BUTIKK
Vi tilbyr 14 dagers returrett* av ubrukte varer kjøpt i fysisk butikk. Kvittering må fremvises ved penger tilbake, evt utstedes tilgodelapp.

VARER KJØPT I NETTBUTIKK
Etter angrerettloven kan forbrukeren gå fra avtalen innen 14 dager* uten å oppgi noen grunn. Forbrukeren må da innen 14 dager* etter at ordren er mottatt ha sendt varen(e) i retur. Varer kjøpt i nettbutikk må returneres med post, via PostNord.
  • Fyll ut angreskjema, og legg det ved varen(e) du ønsker å returnere. Angreskjema finner du som vedlegg i sendingsbekreftelsen du får på e-post.
  • Bruk returlappen som kom med varen(e). Returkostnad kr 50,- vil bli trukket fra returbeløpet. Kontakt kundeservice@loplabbet.no om returlapp mangler/er mistet.
  • Varen(e) må innleveres ved PostNord Mypack innleveringspunkt.
Ved retur av vare kjøpt i nettbutikk og fysisk butikk må varen være i originalemballasjen og merkelappen må være på klærne. Enhver håndtering av varene som ikke har vært nødvendig for å fastslå varenes art, egenskaper og funksjon og som har ført til en verdireduksjon, kan vi kreve erstatning for (jf. Angrerettloven §25).
  • Sko som er brukt utendørs tas ikke i retur.
  • Det er ikke mulig å bytte eller returnere undertøy (boksere, truser).
  • Varer med forsegling, som klokker o.l., tas ikke i retur dersom forseglingen er brutt.
Benytt ekstra emballasje utenpå originalemballasjen ved retur av vare med post slik at originalemballasjen ikke blir ødelagt. Skoeske må følge med ved retur av sko. Ved skade på emballasje som ikke var nødvendig for å fastslå varenes art, egenskaper og funksjon, vil vi kunne trekke opptil 5 % fra summen som tilbakebetales.
Størrelse og passform kan variere fra leverandør til leverandør, også modeller innad av samme leverandør. Prøv alltid skoene innendørs på et underlag som ikke setter merker før du begynner å bruke dem, slik at du har mulighet til å returnere dem dersom de ikke passer deg.

Retur av varer kjøpt via Klarna

Logg på Klarna her eller i Klarna-appen. Gå til fakturaen knyttet til varene du vil returnere. Klikk på “Rapporter en retur” og bekreft. Send inn varen(e) du ønsker å returnere som forklart over.
Når nettbutikken har mottatt og registrert returen, vil fakturaen din bli oppdatert. En bekreftelse vil bli utsendt via e-post, men du kan også logge inn for oppdatert informasjon om din faktura. Her finner du også informasjon om eventuelt gjenstående beløp på fakturaen.
Har du spørsmål angående faktura eller betaling kontakt Klarna kundeservice

Bytte

Ved bytte må varen være i originalemballasjen og merkelappen må være på klærne. Enhver håndtering av varene som ikke har vært nødvendig for å fastslå varenes art, egenskaper og funksjon og som har ført til en verdireduksjon, kan vi kreve erstatning for (jf. Angrerettloven §25).
Slik går du frem for å bytte en vare kjøpt i nettbutikken:
  • Legg inn en ny bestilling på varen du ønsker å bytte til
  • Send varen du ønsker å bytte inn i retur, og legg ved utfylt angreskjema

Avmelding av kurs

Avmelding kan kun skje frem til 3 dager før kursets oppstartsdato. Skjer avmelding 2 dager før kursets oppstartsdato eller senere, må kursavgiften i sin helhet betales. Meldingen fra kjøper til selger om avmelding skal av bevishensyn være skriftlig (e-post) til kundeservice@loplabbet.no.

Reklamasjon

Dersom det oppdages feil på produkt/tjeneste kjøpt på Löplabbet, må kjøper innen rimelig tid gi butikken varen/tjenesten er kjøpt i beskjed om dette.
Varer må leveres inn til butikk eller sendes pr post for vurdering. Kontakt oss på kundeservice@loplabbet.no for returlapp du kan bruke om varen må sendes. Legg ved en beskrivelse av hva reklamasjonen gjelder, samt evt. ordrenummer, navn og e-post når du sender inn varen.
Vi godkjenner dessverre ikke reklamasjoner på varer via e-post/tlf/bilder.
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. www.forbrukertilsynet.no.