Nettbutikken
Informasjon og inspirasjon
Dame i treningsklær utendørs

Angrerett, retur og bytte

Du kan enkelt returnere og bytte varer hos oss! Bruk returskjema og returetikett som kom med bestillingen din. Fra du mottar pakken har du 14* dager til å bestemme deg!

Julegaver byttes tom 15. januar

Retur
Etter angrerettloven kan forbrukeren gå fra avtalen innen 14* dager uten å oppgi noen grunn. Forbrukeren må da innen 14* dager etter at ordren er mottatt ha sendt varen(e) i retur.

  • Fyll ut angreskjema, og legg det ved varen(e) du ønsker å returnere.
  • Bruk returlappen som kom med varen(e). Returkostnad kr 50,- vil bli trukket fra returbeløpet.
  • Varen(e) må innleveres ved PostNord Mypack innleveringspunkt.

Ved retur må varen være i originalemballasjen og merkelappen må være på klærne. Enhver håndtering av varene som ikke har vært nødvendig for å fastslå varenes art, egenskaper og funksjon og som har ført til en verdireduksjon, kan vi kreve erstatning for (jf. Angrerettloven §25).

  • Sko som er brukt utendørs tas ikke i retur.
  • Det er ikke mulig å bytte eller returnere undertøy (boksere, truser).
  • Varer med forsegling, som klokker o.l., tas ikke i retur dersom forseglingen er brutt.

Benytt ekstra emballasje utenpå originalemballasjen når du sender inn varen slik at originalemballasjen ikke blir ødelagt. Skoeske må følge med ved retur av sko. Ved skade på emballasje av denne typen som ikke var nødvendig for å fastslå varenes art, egenskaper og funksjon, vil vi kunne trekke opptil 5 % fra summen som tilbakebetales.

Størrelse og passform kan variere fra leverandør til leverandør, også modeller innad av samme leverandør. Prøv alltid skoene godt innendørs på et underlag som ikke setter merker før du begynner å bruke dem ute, slik at du har mulighet til å returnere dem dersom de ikke passer deg.

*Ved kjøp av julegaver i perioden 1. november - 24. desember har vi utvidet returrett. Siste dag for retur eller bytte er lørdag 15. januar 2022.


Retur av varer kjøpt via Klarna

Logg på Klarna her eller i Klarna-appen. Gå til fakturaen knyttet til varene du vil returnere. Klikk på “Rapporter en retur” og bekreft.
Når nettbutikken har mottatt og registrert returen, vil fakturaen din bli oppdatert. En bekreftelse vil bli utsendt via e-post, men du kan også logge inn for oppdatert informasjon om din faktura. Her finner du også informasjon om eventuelt gjenstående beløp på fakturaen.

Har du spørsmål angående faktura eller betaling kontakt Klarna kundeservice


Bytte

Ved bytte må varen være i originalemballasjen og merkelappen må være på klærne. Enhver håndtering av varene som ikke har vært nødvendig for å fastslå varenes art, egenskaper og funksjon og som har ført til en verdireduksjon, kan vi kreve erstatning for (jf. Angrerettloven §25).

Slik går du frem for å bytte en vare kjøpt i nettbutikken:

  • Legg inn en ny bestilling på varen du ønsker å bytte til
  • Send varen du ønsker å bytte inn i retur, og legg ved utfylt angreskjema


Reklamasjon
Dersom det oppdages feil på produkt kjøpt på Löplabbet, må kjøper innen rimelig tid gi butikken varen er kjøpt i beskjed om dette. Vi kan ikke godkjenne reklamasjoner via e-post/tlf/bilder.

Dersom varen er kjøpt i nettbutikk, ta kontakt på nettbutikk@loplabbet.no så vil du motta en returlapp du kan bruke for å sende varen inn til vurdering.
Legg ved en beskrivelse av hva reklamasjonen gjelder, samt ordrenummer og navn/e-post når du sender inn varen.


Les om frakt og levering